środa, 6 stycznia 2016

'Un jour, j'irai à Paris' // 2016


Witam wszystkich i życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku ! Mam nadzieję,że ten rok będzie dobry i uda mi się zrealizować w nim część swoich celów. Nie mam określonych postanowień, po prostu mam zamiar pracować nad sobą, zmienić na lepsze i spełniać marzenia. Chcę poznać nowych ludzi i dobrze się z nimi bawić. A nie, jednak mam jedno postanowienie - do końca roku chcę zrobić szpagat, wzięłam się już za ćwiczenia i na razie robię je codziennie ! Nigdy nie widziałam u siebie takiego zapału :D Trzymajcie kciuki za mnie ! :)

A to moja motywacja ! :)

Pewnego dnia pojadę do Paryża ... Udało się ! Moje marzenie się spełniło i odwiedziłam to cudowne miasto i to dwa razy. Oczywiście mam zamiar jeszcze tam powrócić, pozostało jeszcze tyle miejsc wartych odwiedzenia. 
Jak już kiedyś wspominałam, interesuję się Francją - moda, kuchnia,miasta,sztuka,architektura itp. Odkąd dowiedziałam się o istnieniu Paryża zawsze marzyłam,żeby je odwiedzić. I udało się - w sierpniu 2013 roku odbyłam tam swoją pierwszą podróż, a 2 lata później kolejną. Chyba nigdy nie przestanę się zachwycać architekturą i kulturą tego miasta. Niesamowite ... Czułam się tam inaczej, lepiej - miasto stworzone dla mnie. Wróciłam i w moim domu zaczęło się pojawiać coraz więcej książek o Francji i jej stolicy - od albumów po powieści i pojawiło się pragnienie nauki języka. Udało się - zostałam zapisana na prywatne lekcje, kurs trwał 2 lata, bo potem postanowiłam pójść do liceum z rozszerzonym językiem francuskim - udało się, jestem w tej szkole i kontynuuję naukę, oprócz tego dodatkowa lekcja raz w tygodniu, gdyż postanowiłam zdawać rozszerzoną maturę właśnie z francuskiego. Jest to bardzo ciekawy język i wcale nie taki trudny - łatwiej wchodzi mi do głowy niż angielski.Szok ! W tym poście chciałabym się właśnie podzielić  z wami moimi książkami na temat tego kraju,zdjęciami,pamiątkami itp. Zapraszam :)



To właśnie książki, które przeczytałam. Wszystkie oprócz pierwszej i ostatniej to powieści, które opowiadają o pobycie we Francji Anglika i o jego przygodach, a także same poglądy i opinie autora na temat Francji i Paryża. Pierwsza dotyczy życia codziennego Francuzek, ich stylu ubierania, postrzegania świata, kuchni i dobrych manier -  polecam :D Natomiast ostatnia dotyczy historii i wiecznej wojny pomiędzy Francuzami i Anglikami.

Między innymi z tych książek przygotowuję się do matury. Oczywiście materiałów jest więcej, gdybyście wiedzieli te stosy kserówek ... :D Planuję zakup jeszcze innych repetytoriów,więc jeśli macie jakieś dobre to możecie mi polecić :D

 Polecam również do nauki (przede wszystkim słówek) takie gazety. Znajdziecie w nich artykuły na różne tematy, a pod nimi listę najważniejszych słówek. Oprócz tego można lepiej poznać kulturę kraju.

 Kolejna rzecz to książka z rysunkami francuskiego ilustratora i rysownika - Sempé. To właśnie on robił ilustracje do słynnego 'Mikołajka'.  Książka zawiera jak mówi sam tytuł ilustracje Paryża. Rysunki są naprawdę piękne i można je oglądać godzinami ....

.

 
Obraz obowiązkowy ! :D

 Używam także kosmetyków francuskiej firmy - Yves Rocher. Jak widać mam dużą kolekcję lakierów do paznokci. Są bardzo dobre, szybko schną i dość długo się trzymają. A do tego mają śliczne kolory. Polecam ! Firma ta posiada również świetną kolekcję żelów pod prysznic o bardzo interesujących zapachach.

 /mleczko do ciała/dezodorant/żel pod prysznic/szampon/


 Oczywiście nie mogło zabraknąć ubrań :D Jak widać motyw wieży Eiffla jest przeze mnie dość lubiany :)
Są tu jakieś miłośniczki Francji/Paryża ? Zbieracie jakieś książki, rzeczy związane z waszym ulubionym miastem ? Może chciałybyście coś polecić? Podzielcie się wszystkim w komentarzach :)



14 komentarzy:

  1. Jak Paryż to obowiązkowo "Katedra Marii Panny" Wiktora Hugo... Cudo :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję bardzo ! Postaram się przeczytać :)

      Usuń
  2. Ja bardzo chciałabym odwiedzić Paryż :)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko będziesz miała okazję to jedź! Cudowne miasto :)

      Usuń
  3. Życzę miłej lektury :) pozdrawiam
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę że byłas w Paryżu *.* Super lakierki! <33


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak! Paryż, cudwone miasto! Marzę, by tam pojechać! :D Widać, ze ejsteś parwdziwą fanką Paryza. :)
    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahha, naprawdę widać ? Zgadzam się cudowne, więc jak tylko będziesz mieć okazję by tam jechać to od razu ją wykorzystaj, nie pożałujesz :)

      Usuń
  6. Wow sporo masz tych książek i jeszcze ubrania. Prawdziwa fanka :D Ja chętnie bym się wybrała do Paryża, bo nigdy nie byłam, ale mam jeszcze czas, więc na pewno w przyszłości odwiedzę stolicę mody :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, tak mam lekkiego bzika na punkcie tego miasta :D Mam nadzieję,że ci się uda odwiedzić Paryża :)

      Usuń
  7. Swietna kolekcja rzeczy :) Sama bylam w Paryzu i posiadam album wlasnie z Paryzem na okladce, w ktorym sa zdjecia z pobytu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy chwalą Francję, ja nigdy tam nie byłam ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się tak pojechać :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojeej, ale zazdroszczę! ♥ Moim marzeniem jest wyjazd do Paryża, mam nadzieję, że mi się uda! ♥
    NOWYPOSTNAZYCIEDLAPASJI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki,zeby się udało ! :)

      Usuń