poniedziałek, 28 grudnia 2015

Naturalność? Dlaczego nie ?

W dzisiejszym poście chciałabym poruszyć temat naturalności - naturalnej, czystej twarzy nie zakrytej makijażem. Mam 17 lat i nigdy się nie malowałam, nigdy nie wyszłam z domu z pomalowaną twarzą. Nawet kosmetyki których użyłam do zdjęć nie są moje, większość jest pożyczona. Nie znam się kompletnie na makijażu, oczywiście nazwy kosmetyków potrafię wymienić,ale sztuka malowania to już nie moja bajka. Nikt nigdy nie widział mnie w makijażu.  I wcale się tego nie wstydzę.  Piszę tego posta po to,aby zachęcić was do pokazywania się z mniejszą ilością makijażu na twarzy, albo pozbycia się go w ogóle. Przygotowałam również moje zdjęcia,żebyście zobaczyli jak wyglądam bez niego i w nim. Nie oceniajcie mojej sztuki malowania- nie znam się na tym :( Nie lubię pokazywać swojej twarzy, ale dla was się poświęcam i pokonuję nieśmiałość, więc mam nadzieję,że docenicie mój wysiłek :D


Większość dziewczyn w moim wieku i otaczających mnie kobiet jest pomalowana. Naprawdę rzadko spotykam kogoś zupełnie niepomalowanego. Wiele razy spotkałam się z opinią,że brak makijażu = zaniedbanie. Nieprawda ! Pokazywanie się z naturalną twarzą oznacza właśnie,że nie wstydzisz się swojego prawdziwego oblicza i nie ukrywasz go pod warstwą makijażu. Czujesz się dobrze ze sobą i to jest właśnie twój atut. Wyglądasz młodo, świeżo i nikogo nie udajesz - jesteś po prostu sobą !
Makijaż bardzo potrafi zmienić wygląd. Jestem w szoku gdy widzę dziewczyny na co dzień chodzące w mocnym makijażu bez niego. Zupełnie inne osoby ... Po co tyle tego wszystkiego ? Nie lepiej pokazać swoją prawdziwą twarz i promieniować świeżością ?


W mojej najbliższej rodzinie od najmłodszych lat nie widziałam żadnej kobiety w makijażu. Mama, ciocia - obydwu nigdy nie widziałam pomalowanych. Myślę,że to właśnie dzięki nim nie ciągnie mnie do kosmetyków i pokazuję swoją naturalność. Obie są już po 40 a nadal wyglądają młodo, nie mają zniszczonych twarzy,a gdy ludzie dowiadują się ile mają lat nie mogą w to uwierzyć i mówią,że daliby mniej. Nie kłamię, tak jest naprawdę i to dla nich ogromne komplementy :) Więc po co niszczyć sobie cerę i postarzać się w tak młodym wieku ? Nie lepiej zaoszczędzić czas, pieniądze i cieszyć się młodością jak najdłużej ? Ja wybieram tą drugą opcję. Naprawdę nie chciałoby mi się wcześniej wstawać tylko po to aby zrobić makijaż,a pieniądze wolałabym zaoszczędzić na coś innego, bardziej potrzebnego.


Wiele dziewczyn wstydzi się opuścić dom nie mając na sobie makijażu. U mnie jest inaczej - ja wstydzę się i nie lubię się w nim publicznie pokazywać. Źle się czuję mając go na sobie. Większości dodaje pewności siebie, a mi właśnie ta naturalność dodaje pewności siebie, Po prostu wiem,że niczego nie ukrywam, żadnych niedoskonałości - wszystko jest widoczne. Jestem sobą. Nikt mnie nie ocenia i nie wyśmiewa,że tego makijażu nie mam. Wiele razy słyszałam,że ładnie wyglądam, chłopcy się do mnie uśmiechają,więc po co mi to wszystko jak słyszę takie miłe rzeczy i widzę,że to mój atut.


Co ci da naturalność ? Przede wszystkim nie będziesz marnować czasu na wykonywanie makijażu i pieniędzy na kosmetyki. Będziesz promieniować młodością i świeżością. Nie zniszczysz swojej cery. Niestety większość kosmetyków zawiera substancje,które mogą być szkodliwe dla naszego zdrowia,może mieć to negatywne skutki zwłaszcza wtedy kiedy używamy czegoś zbyt często. Nie będziesz niczego ukrywać i myślę,że przede wszystkim bardziej pokochasz siebie i staniesz się bardziej pewna siebie !
I na pewno skupisz na sobie uwagę chłopców i zostaniesz obsypana mnóstwem komplementów :) 


Mam nadzieję,że po przeczytaniu tego postu przekonasz się do tego,że naturalność też jest fajna :) Oczywiście nie każę nikomu  na siłę rzucić kosmetyków, w końcu po coś one są. Ale czysta i świeża twarz bardziej mi się podoba i myślę,że nie tylko mi :)
A wy co sądzicie o pokazywaniu się bez makijażu? Na co dzień jesteście naturalne czy jednak makijaż wzbudza u was większą sympatię ? Czekam na wasze opinie w komentarzach :)

27 komentarzy:

  1. Mam 24 lata i rzadko się maluję, ale makijaż sprawia mi dużo frajdy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także się nie maluję i stawiam na naturalność. Jeżeli już to stawiam na pomadkę ochronną i tusz do rzęs :) W mojej rodzinie jest podobnie. Zawsze panowała naturalność i pokazywanie swojego prawdziwego oblicza.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne zdjęcia :) Mam nadzieję na rewanż http://angelakasia.blogspot.com/ Co prawda dopiero zaczynamy pisać bloga, ale przyda nam się twoje wsparcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą w 100% Jak najbardziej naturalność :) Jeśli chodzi o mnie to Jedynie Tusz do rzęs i pomadka ochronna lub Błyszczyk :)
    Pozdrawiam i zostawiam obserwacje :) Domi-Nika
    http://jestesbochcesz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze kilka miesięcy temu nie wyobrażałam sobie wyjść bez pełnego makijażu ale dałam rade i już delikatnie maluje jest to mniej uciązliwe niż pełny makijaż, bardzo fajny post :)
    http://olivixx.blogspot.com/ zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne jest to, co się komu podoba. jak ktoś lubi chodzić bez makijażu to super. jak lubi się fantazyjnie malować to też ekstra. nie uważam, żeby któreś było lepsze. tak naprawdę uważam, że to bez znaczenia. tak jak bez znaczenia jest czy ubieramy się na sportowo, elegancko czy romantycznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak mam być szczera to moim zdaniem, jest Ci ładnie z makijażem tak jak i bez niego ;)
    Jesteś bardzo śliczna i masz racje kosmetyki jak i Tobie nie wszystkim sa potrzebne :)
    Z toną makijażu wiadomo ze nie wygląda sie najlepiej :)
    Ale makijaż to naprawdę fajna zabawa, dla większości dziewczyn ;)
    Nie mówie że by przesadzić , ale no wiadomo ;)
    Lekki i delikatny makijaż przyda sie każdej kobiecie ;)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie ;)
    http://deviare-e.blogspot.com
    dopiero zaczynam :)
    Chętnie zamienię sie obserwacjami ;)
    Pozdrawiam Cieplutko ;)
    Kasia ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aw bardzo ci dziękuję ♥ Tak, lekki makijaż jest zdecydowanie lepszy od mocnego i w sumie też można wyglądać w nim naturalnie ;)

      Usuń
  8. ja się maluje ponieważ dodaje mi to pewności siebie ale też nigdy nie przesadzam.Gdybym bez makijażu wyglądała tak cudnie jak Ty też bym sobie oszczędziła!
    sandra-busz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele osób dobrze wygląda bez makijażu, ale i tak nakładają na twarz tonę makijażu. Delikatny makijaż jest okej :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post. Najlepszy delikatny makijaż jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładniej Ci bez makijażu :) Ja też uważam, że np. robienie sobie makijażu przez 1 h to już przesada. Co innego nałożyć sobie korektor i tusz na rzęsy, niż wykonywać jakieś konturowanie, rozświetlanie itp. Dla mnie to trochę ''oszukiwanie'' samego siebie, bo nakładamy tak naprawdę tylko na twarz maskę.

    Zostawiam obserwację i pozdrawiaaam <3
    Mój blog (click)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Tak, zgadzam się z tobą w 100 %

      Usuń
  12. nominuje cię do LBA!
    http://olivixx.blogspot.com/2015/12/lba.html

    OdpowiedzUsuń
  13. najlepszy jest lekki makijaż ;)
    szczęśliwego nowego roku :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejku, jak teraz rzadko się to spotyka. Wyglądasz pięknie bez makijażu. Ja zaczełam wykonywać go bardzo młodo, a podkłady były cięższe niż teraz i obciążenie skóry było widoczne.
    Najlepszy jest lekki, naturalny makijaż kiedy jak go zmyjemy to nie ma strachu:P

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja lubię makijaż, ale z głową ;) Pięknie wyglądasz!

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ♥ Masz rację, makijaż z głową nie jest zły ;)

      Usuń
  16. Maluję się bardzo rzadko, prawie wcale. Co prawda w swojej kosmetyczce mam zestaw do podstawowego szpachlunku, ale z reguły decyduję się tylko na krem przeciwtrądzikowy i to wystarczy! ;)

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. ja przez ostatni tydzień nie malowałam się prawie wgl i czułam się świetnie! :)

    pozdrawiam i zapraszam:
    www.pisanepasja.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie potrafiłam kiedyś wyjśc z domu bez pełnego makijażu: podkład, oczy, bronzer, pomadka. A teraz jak musze codziennie wstawać o 5 to ograniczyłam się do minimum. Nawet teraz jak wiem, że w ciagu dnia nie musze nigdzie wychodzić to nie mam problemu z wyjściem bez makijażu. :)

    Zapraszam do mnie: groszkowe-niebo.blogspot.com. Nowy post na temat kolorowanek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze :D Naprawdę się cieszę gdy widzę dziewczyny które potrafią pokazać się bez makijażu i są po prostu sobą :)

      Usuń
  19. Kosmetyki nie sa takie jak kiedyś, nie niszczą cery.

    OdpowiedzUsuń